This buleria by Diego Del Morao and Niña Pastori is very typical in its musical form, first with the typical buleria copmás, which is made with las “palmas” and the “cajón”. But of course, the most important is her singing that imposed all the musical falsetas and harmonic cycles – periods, as well as guitar falsetas themselves…
Niña Pastori is the true flamenco artist, she carries on the Camaron‘s legacy to modernity, and at the same time she’s opening, widening and exploring the new frontiers in the musical form and harmonic twists, and resolutions as well.
Diego Del Morao is one of the new guitarists on the flamenco scene, he has a very gypsy-like manner or playing, I just love his tone and expression. Just look at Diego’s facial expressions, you will see that he is enjoying in every single millisecond of this performance with such a fantastic crew of flamenco contemporary artists…
Esta bulería de Diego del Morao y Niña Pastori es muy típica en su forma musical, primero con el copmás típico de la buleria, que lo hacen las “palmas” y el “cajón”. Pero, por supuesto, lo más importante es su cante que impuso todas las falsetas musicales y los ciclos armónicos, así como las falsetas de guitarra en sí…
Niña Pastori es la verdadera artista del flamenco, continúa el legado de Camaron a la modernidad y, al mismo tiempo, abre, amplía y explora las nuevas fronteras en la forma musical y las sequencias armónicas, así como las resoluciones.
Diego es uno de los nuevos guitarristas en la escena flamenca, tiene una forma muy gitana de tocar, y me encanta su tono y expresión. Solo mire las expresiones faciales de Diego, verá que está disfrutando en cada milisegundo de esta actuación con un equipo tan fantástico de artistas contemporáneos de flamenco…