Andres Segovia – The World Of Guitar Harmonics

Andres Segovia is one of the most influential people in the world of classical guitar. This is probably one of the most revealing films of Andres Segovia I have ever seen. Andres Segovia was the bridge, so to say, between the Classical period and Impressionism, in terms of the development of the very guitar. The reason was that composers started writing for the guitar as a polyphonic instrument only at the beginning of the 20th century. Segovia perfectly filled the gap in the first half of the 20th century, when the development of the guitar techniques is concerned. Besides being treated as a classical music instrument from the 1800th, or the beginning of the 19th century, there was a big hole in the development of the guitar possibilities between Fernando Sor and Francisco Tarrega. The guitar was the instrument that despite its harmonic possibilities, was still not being perceived as a true polyphonic instrument. Segovia speaks about the guitar becoming a proper harmonic instrument only at the beginning of the 20th century, and his interaction with the composers themselves. He also explains how the guitar can be perceived and sound like a full symphonic orchestra. Segovia gets into that subject in the most interesting part of the film, it starts at 12:20.

Andrés Segovia es probablemente una de las figuras más influyentes en el mundo de la guitarra clásica. Esta es probablemente una de las películas que mas revela de Andrés Segovia que he jamas he visto. Andrés Segovia fue el puente, por así decirlo, entre el período clásico y el impresionismo, pero visto desde el punto de vista del desarollo de la propia guitarra. La razón fue que los compositores comenzaron a escribir para la guitarra como instrumento polifónico solo a principios del siglo XX. Segovia llenó perfectamente el vacío en la primera parte el siglo 20, cuando se trata del desarrollo de las tecnicas de la guitarra. Además de ser tratado como un instrumento de música clásica desde los principios del siglo 19, hubo un gran vacío en el desarrollo de las posibilidades de guitarra entre Fernando Sor y Francisco Tarrega. La guitarra era el instrumento que, a pesar de sus posibilidades armónicas, todavía no se percibía como un verdadero instrumento polifónico. Segovia habla sobre la guitarra convirtiéndose en un instrumento armónico apropiado solo a principios del siglo XX, y su interacción con los propios compositores. El tambien explica cómo la guitarra puede ser percibida, y sonar como una orquesta simfonica entera.Segovia entra en este tema en el parte mas interesante de la pelicula, a las 12:20.

Please Login to Comment.