Django Reinhardt is definitely one of the most influential figures of European Jazz Gypsy playing style, Angelo Debarre is one of the examples of Django’s legacy. Coming to Paris in the early 1930s, but with obvious Gypsy manner, style, and proudly not hiding his ethnicity (Belgian Romani), and of course not expecting to be differentiated because if it, Django Reinhardt started performing in Paris nightclubs, with “Quintette du Hot Club de France”. But the ignorant French “elite” society at the times was so shallow, that their questions were primarily: = “what are you?” – and then the already offended Django would say – “WE ARE MEN” – (“MANOUSH” in Romani). So the posh French actually wrote, “JAZZ MANOUSH” on a few initial posters announcing their acts, so a “HUMAN JAZZ” phrase (put together from a Gypsy and International word) or “Jazz Manoush” became a synonym for French Gypsy Playing Style. When a fantastic violinist Stéphane Grappelli came to the band, Django started to shine in that new instruments combination, upright bass, rhythm guitar, a violin, and eventually some wind, or vocals, sometimes even including the piano… Django Reinhardt composed some of the Jazz Standards on which the very base of the classical jazz is being thought all over world conservatories, putting his work among the national world heritage…
Django Reinhardt es una de las fuguras mas influentes del estilo de toque Jazz Europeo Gitano, Angelo Debarre es uno de los ejemplos de la herencia de Django. Veniendo a Paris en los principios de 30, cou una cara muy gitana, y el estilo pronunciado, y con orgullo no escondiento su ethnicidad (Belgico Gitano), y claro no expectando ser tratado diferente por ello, Django Reinhardt empiezo a actuar en los clubs de Paris con el “Quintette du Hot Club de France”. Pero la ignorante sociedad de “élite” francesa de la época era tan superficial que las preguntas eran muy idiota: = ¿qué sois? – y luego el ya ofendido Django diría “UN HOMBRE” – (MANOUSH en Romani), por lo que los estúpidos franceses escribieron “JAZZ MANOUSH” en algunos carteles iniciales anunciando sus actos. Por ello una frase “JAZZ HUMANO” (compuesta de una palabra gitana e internacional) o “Jazz Manoush” se convirtió en sinónimo del estilo French Gypsy. Cuando llegó un fantástico violinista Stéphane Grappelli , Django comenzó a brillar en esa combinación de instrumentos nueva, bajo vertical, guitarra rítmica, un violín y, finalmente, un poco de viento, o voces, a veces incluso y el piano … Django Reinhardt compuso algunos de los Estándards de Jazz en los que se basa la essenanza del jazz classico de hoy, y se está ensenando en todos los conservatorios del mundo, poniendo su obra el na herencia nacional mundial…